• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Försäkringspengar och skuldsanering

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Får inte tag på handläggaren och imorgon får jag in pengarna på mitt konto. Vad ska jag göra ? Tror ni jag får behålla dem ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
123
Poäng
297
Får inte tag på handläggaren och imorgon får jag in pengarna på mitt konto. Vad ska jag göra ? Tror ni jag får behålla dem ?

Har du ett sparkonto av något slag? Om ja tycker jag du ska flytta över dem dit direkt i väntan på att du får tag i handläggaren.

Dels för att det då är lättare att undvika att använda dem men även för att de då hålls åtskilda från dina övriga tillgångar vilket borde påverka utmätningsmöjligheterna.

Tycker även att du ska fråga handläggaren hur de resonerar kring "hållas avskilda", hur man gör i praktiken för att ersättningen ska anses avskild från övrigt. Du kan evt säga att försäkringsbolaget har nämnt Försäkringsavtalslagens 25 kap 10 paragraf och att du undrar vad den innebär för dig i praktiken.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210421-091744_Chrome.jpg
    Screenshot_20210421-091744_Chrome.jpg
    638 KB · Visningar: 24

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Har du ett sparkonto av något slag? Om ja tycker jag du ska flytta över dem dit direkt i väntan på att du får tag i handläggaren.

Dels för att det då är lättare att undvika att använda dem men även för att de då hålls åtskilda från dina övriga tillgångar vilket borde påverka utmätningsmöjligheterna.

Tycker även att du ska fråga handläggaren hur de resonerar kring "hållas avskilda", hur man gör i praktiken för att ersättningen ska anses avskild från övrigt. Du kan evt säga att försäkringsbolaget har nämnt Försäkringsavtalslagens 25 kap 10 paragraf och att du undrar vad den innebär för dig i praktiken.
Tack. Smart tänkt. Vill liksom inte riskera att göra något fel... är ändå 62 000 jag får in imorgon
 

AW89

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
27 Maj 2015
Meddelanden
637
Mottagna reaktioner
67
Poäng
217
Får behålla dem i nuläget, de ska skriva brev till alla fordringsägare och meddela läget och om någon vill ha något av det får de höra av sig. Men just delen från Afa får de inte ta allt av då det är medicinsk invaliditet dvs pengar för att underlätta mitt liv å leva normalt typ.

Avskild betyder inte på lönenkontot eller mitt vanliga buffert spar konto

Så om ca 1.5 månad vet jag helt 100
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
123
Poäng
297
Får behålla dem i nuläget, de ska skriva brev till alla fordringsägare och meddela läget och om någon vill ha något av det får de höra av sig. Men just delen från Afa får de inte ta allt av då det är medicinsk invaliditet dvs pengar för att underlätta mitt liv å leva normalt typ.

Avskild betyder inte på lönenkontot eller mitt vanliga buffert spar konto

Så om ca 1.5 månad vet jag helt 100

Intressant!
Håller tummarna att du får behålla så mycket som möjligt.
 

Dxtr

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
8 Maj 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Ja intresserad av hur allt slutade för er då även jag är i samma sits idag. Inväntar beloppet bara från AFA.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp